Reģiona pārstāvju pieredze šī gada Tallinn Food Fair izstādē
Rīgas reģiona mājražotāji un uzņēmējdarbības atbalsta darbinieki šoruden viesojās ikgadējā pārtikas izstādē Tallinn FoodFair, kas norisinājās 25. septembrī Tallinā. Braucienu organizēja Tallinn FoodFair Latvijas pārstāve Kristīne Korpilahti, līdzi aicinot Rīgas plānošanas reģionu, vietējos uzņēmējus, LBTU pārtikas tehnoloģijas kursu studentus un reģiona uzņēmējdarbības atbalsta centru darbiniekus.
Ierodoties izstādē, uzņēmējiem un pārstāvjiem bija iespēja iepazīties ar izstādes dalībniekiem, gūt ieskatu vietējo uzņēmēju darbībā, apmainīties ar pieredzes stāstiem un veidot kontaktus gan ar Igaunijas uzņēmējiem, gan dažādām atbalsta organizācijām. Šogad Tallinas izstādē tika pārstāvētas ļoti dažādas pārtikas ražošanas sfēras, t.sk. maizes, dzērienu, konfekšu, gaļas izstrādājumu, kafijas, piena produktu un jūras velšu ražošana. Papildu tādiem Igaunijas uzņēmumiem kā “Just Add” (tējas sagataves), “Choco Boutique” (šokolādes konfektes) un “Saare Kala” (zivju produkti) šeit piedalījās arī Latvijas uzņēmēji – SIA “Rāmkalni”, SIA “Gemoss”, I.K. “Lienes konditoreja”, SIA “Galca” un citi.
Pēc izstādes apmeklējuma Rīgas reģiona delegācijas dalībnieki piedalījās diskusijā ar Igaunijas pārtikas ražotāju asociācijas un Igaunijas lauksaimniecības un rūpniecības kameras pārstāvjiem, kuri izskaidroja izstādes vērtēšanas procesu, kā arī dalījās pieredzē par savu darbu pārtikas ražošanas nozarē un kā tā atškiras starp Igauniju un Latviju. Tallinn FoodFair vērtēšanas komisijas vadītājs pastāstīja, kā žūrija katru gadu izvērtē izstādes dalībnieku potenciālu un panākumus un nominē kandidātus uzvarētāju titulam, savukārt lauksaimniecības un rūpniecības kameras pārstāves atklāja, kāda veida atbalstu vietējie uzņēmēji saņem no šada veida organizācijām.
Noslēgumā mūsu dalībnieki nonāca pie secinājuma, ka šī izstāde ir ļoti vērtīgs pasākums, kas var kļūt par lielu sasniegumu un pat sniegt prestižu statusu un atpazīstamību īpaši uzņēmējiem, taču arī citām organizācijām tā ir iespēja veidot sadarbību starp kaimiņvalstīm vai pat lielākā Eiropas mērogā. Tā ir vērtīga metode, kā nodibināt kontaktus un virzīt Baltijas pārtikas ražotājus Ziemeļeiropas tirgū.
Ieraksti komentāru
Vēlies pievienoties diskusijai?Droši - atstāj savu komentāru!